حذف ۲۵ میلیون نفر از دریافت یارانه در سال ۱۳۹۷

با منابع موجود حاصل از درآمد هدفمندی یارانه ها می توان ۷۶ میلیون نفر را پوشش داد.

 حاجی بابایی گفت : کمیسیون تلفیق بودجه، ۹۷  برای پرداخت یارانه های نقدی مبلغ ۳۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته بود ،که من  پیشنهاد خود از محل هدفمندی یارانه ها را مبنی بر افزایش مصرف ، مبلغ اعتبار ۴۱ هزار میلیارد تومان،را در این مورد به مجلس ارائه دادم .

وی افزود : تاکید می کنم   پیشنهاد من از محل درآمد  هدفمندی یارانه ها بوده است ، نه از محل   افزایش  قیمت   حامل های   انرژی ، روی این موضوع با ارائه آمار ومحاسبات و مستندات  بارها تاکید کرده ام ،که اختصاص این مبلغ فقط از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها کاملا امکان پذیر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:
براساس پیشنهادی که به مجلس دادم ؛ در سال ۱۳۹۷ ؛ تعداد  ۷۶ میلیون نفر می توانستند موفق به دریافت یارانه نقدی شوند و براساس  قانون نیز پر درآمدها نیز در لیست حذف یارانه قرار بگیرند ؛ اما با کاهش مبلغ اعتبار یارانه های نقدی به   ۳۰ هزار میلیارد تومان تنها ۵۵ میلیون نفر یارانه خواهند گرفت.

وی تاکید کرد؛ متاسفانه  مجلس به پیشنهاد من مبنی بر اختصاص مبلغی از  درآمد هدفمندی یارانه ها، به اعتبارات پرداخت یارانه های نقدی؛ رای نداد و این به معنای رای مجلس به  حذف   ۲۵ میلیون نفر  یارانه بگیر است ، که غالب آن خانوارهایی هستند که نیاز واقعی به دریافت یارانه دارند.

ایشان در پایان فرمودند :  پیشنهاد من با توجه به مدیریت و   بهره برداری مناسب از  منابع موجود در جهت پاسخ به نیازهای اقتصادی مردم مطرح شده است؛  هدایت مناسب درآمدهای حاصل از   هدفمندی  یارانه به سوی  یارانه بگیران که نیاز واقعی دارند و حذف  پردرآمدها با توجه به معیارهای دقیق تعریف شده می تواند به افزایش  رضایتمندی مردم منجر شود.

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

حاج جلال



تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت دکتر حاجی بابایی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت و سئو: "وب نگاران پارسه"